New York’ta Beş Minare Filmi

Mahsun Kırmızıgül'ün 4.sinema filmi olan New York'ta Beş Minare filmi vizyona girdi. Bu post'u Ocak ayında yayınlamıştım. O günden bu yana bir çok kişi film hakkında atıp tuttu. Gişe de iyi iş yapacağı taa o günlerden belliydi zaten. Gelen yorumlara bakılırsa filmi izlemeden eleştirmek yanlış olur diye düşünüyorum.
Bende dün akşam eşimle beraber filmi izledim. Burada, basında ve bloggerler tafarından yapılan, kötü yöndeki eleştiriler yüzünden filme önyargılı baksaydım, belki ben de filmi beğenmeyebilirdim. Fakat ön yargılı olmadan sadece filmi izlemeye konsantre oldum. Böylece bahsedilmek istenen hikayeyi bence iyi bir şekilde işlemiş bir film izlemiş oldum. Tabi ki bu hikaye daha iyi işlenebilir di. Daha iyi bir film ortaya konulabilir di.

Filmi izlemeden  okumuş olduğum, film hakkında kötü yönde eleştiri yapanların  en önemli dayanakları, Haluk Bilginer ve baş rollerdeki bir kaç aktörün filmi kurtadığı, senaryonun kopukluğu ve film de çok fazla mesaj verilmeye çalışıldığı. Aslında bu söylediklerinde haksızlar diyemem. Fakat Türkiye'de sanki hangi film layıkıyla yapılıyor ki. Hangi film de buna bunlara benzer eksiler yok ki. Ayrıca bu eksiler dışında, oyuncular iyi, hikaye iyi, görsellik iyi, bu kriterler açısında Türkiye deki en kaliteli yapımlardan biri olduğu aşikar. Kısacası bana kalırsa, New York'ta Beş Minare izlenmeye değer bir film. Son olarak filmi hala seyretmeyenler için, teaserin altına filmin son fragmanını izleyebilirler.

Not: Yazının üstteki kısmı 13.11.2010 tarihinde güncellenmiştir.

Mahsun Kırmızıgül'ün 4. filmi olması beklenen "New York’ta Beş Minare" filmi'nin fragmanı yayınlanmaya başladı bile. Mahsun kırmızıgül ve filmin yapımcısı Murat Tokat fragmanı'nın şu an için sadece sinema salonlarında yayınlanmasını istemiş. Fakat fragman bir şekilde internete sızmış.

Aslında pek fragman da denilemez bahsettiğim görüntülere. Filmin New York'taki bazı sahnelerini önceden çekmişler ve bu görüntüleri kullanarak fak bir fragman (teaser) hazırlamışlar.

Türk polisi rollerindeki Mustafa Sandal ve Mahsun Kırmızıgül’ün FBI’ın yakaladığı Türk kaçakçıyı teslim almak için gittikleri Newyork’ta yaşadıklarını anlatan filmin çekimleri mayıs ayında başlayacakmış.

Film'in öne çıkan oyuncuları ise; Mustafa Sandal, Zafer Ergin, Salih Kalyon, Hüseyin Avni Danyal, Ali Sürmeli, Bora Sivri ve Murat Ünalmış. Amerika’da oynayacak yabancı oyuncular ise henüz açıklanmamış. Ayrıca Haluk Bilginer film de New York’ta yaşayan bir hocayı canlandırıyormuş. Film Konya, Bitlis, İstanbul ve ağırlıklı olarak Amerika'da çekilecekmiş.

Film hakkında edindiğim bilgiler bu kadar şimdilik. Sonuç olarak Mahsun Kırmızgül yine ters köşe ve hassas bir konu da, iyi oyunculalarla bir film daha çekecek. Mahsun Kırmızıgül bu sene Oscar'ı kaçırsa bile, seneye bu film ile Oscar'ı alır bence.

video

video

121 yorum yapılmış:

  Recep Hilmi Tufan

24 01 2010 02:29

Gene harika bir Mahsun filmi olacak gibi...

  Erdemir

24 01 2010 04:36

Siyasi bir film olucak anlaşılan. Ne zaman izleyebiliriz bunu.

  Türk

31 01 2010 12:51

Ya bu Mahsun Kırmızıgül denen adam kendini ne sanıyor ya , hangi bilgisiyle Fethullah Gülen e terörist yakıştırmasını yapıyor .. Ne biliyor da konuşuyor üç kuruşluk beyniyle , Filminde Fethullah Gülen e çok güzel bir şekilde hakaret ediyor ama yok efendim niye Türkiye ye neden dönmüyormuş, neden Amerika da yaşıyormuş.. Madem ki bu kendini bir şey sanan şahsiyet Fethullah Gülen i bu konuda eleştirebiliyor peki ya hatırlatırım Güneş i Gördüm filminde neden kurt vatandaşlar Türkiye de göremediği o güneşi Avrupa da görebiliyordu .. Ya bu filmi, konuyu beğenenleri anlayamıyorum bu adam bi krt resmen filmlerinde kurtlerin propagandasını yapıyor .. Ayrıca filmde m.kırmızıgül hangi sıfatıyla Fethullah Gülen e deccal yakıştırmasını yapabiliyor o gitsin önce asıl deccal olan imralıdakı bebek katiline de çeksin ya bir film.. Ve asıl komediye bak ki bu kendini çok bi şey sanan m.kırmızıgül filmde resmen atıp tutmuş bir kere filmde camide geçen o zikir sahneleri filan Fethullah Gülen in bunlarla bir alakası yok .. Bu kendini bilmez cahil insan önce bir şeyleri öğrensin ondan sonra çıksın adam gibi film yapmaya .. Yazık ki bu filmi yapanlara , beğenenlere lütfen bu kadar sığ olmayın , burdan bir şey bilmeden atıp tutanlar da önce öğrenin sonra konuşun .. Bu m.kırmızıgül denen adam bir kurt , filminde yine yok ülkücüler yok fethullahçıları kullanarak inceden mesaj veriyor krtlere ama bizim insanımız o kadar cahil ki tutturmş bir fethullah gülen vatan hainidir diye böyle üç kuruş beyni olmayanların yaptıklarına kanıyor hemen.. Asıl düşmanlar , bu ve bunun gibiler aslında..!! Açın gözlerinizi , açın artık hepsi bir oyun bunların..!!

  by ene

02 02 2010 00:04

Tam da Balyoz ile vurulup Kafese alınmamızı istiyen Ergenekon zamanına tevafuku insanın aklına birşeyler getitiryor..

Mahsun bey kullanılmak istiyorsa kendi bileceği şey..

Ama bu millet uyanıyor, artık aklı başında olanları uyutamazlar..

Kim düşman kim terörist ortaya çıkıyor, şayet bu vatan evladının Dünyası ve Ahireti için zerre kadar menfaat işlemeyenlerin sözü hüccet olacaksa ancak ozaman konuşmaya hakları olur!

Müslüman terörist olmaz, anarşist hiç olmaz..

Şayet hocadan kastı F. gülen ise , bakın bakalım bunca yıllık hayatın da ne onun nede talebelerinin bir vukuataı varmı? nereyi bombaladırlar? nereye yağmaladırlar? sokaklara dökülüp hangi esnafın maddi hasarına sebeb oldular?

Laik düzenı sevmek zorundamıyız? Hükümet ele bakar, kalbe bakmaz, ne hakla sevilmek zorunda olduğunu iddia eder!

Bir millet uyanıyor...

  Adsız

03 02 2010 12:46

Sen kimsinki MAHSUN dünyaya milletimizin adının bayraklaşmasına vesile olan hocaefendiye hiçmi hiç alakası olmayan deccal gibi terorist gibi yakıstırmaları ima yoluyla yapıyorsun.senin beynin ancak şarkı türkü okur bu işlere çalışabilir ama para kazanmak için yapacağım filim ilgi ceksın diye böyle yaparsan ALLAH sana öyle bir tokat vurur ki bir daha mahsun'luğunda kalmaz sana kimsede acımaz parasız pulsuz culsuz kalırsın dilenirsinde ibretlik olursun.çok yazık sana çok yazık. umarım fragmanda anladığımız gibi değildirde biz yanılalım .bazı kesimler tarafından gercek şekliyle tanınmayan bilinmeyen anlaşılamayan hocaefendiyi ALLAH ve Peygamber dostu vatanını ve milletini deli gibi seven dil din renk fark etmeksizin tüm dunya insanlarını seven ve herkesi kucaklamak isteyen bir ALLAH DOSTU yol gösterici işik tutucu olarak ima edersin flimin sonunda da o zaman yanlış anlaşılmaları düzeltirsin.

  Adsız

05 02 2010 04:12

eğer filmde mahsun kırmızıgül hoca efendiyi kötü ve terörist gibi gösteriyorsa kendisi teröristtir.ülkeyi karıştırmaya çalışan kişilere biz doyduk.bi ilahi grubuyla çıkar bi dansözlerle mahsun kırmızıgül.hoca efendi türkçeyi ve türkiyeyi tüm dünyaya çok güzel şekilde yaymıştır.yaymaya da devam etmektedir.çok güzel işler yapmıştır.hiç birşey bilmeyen bazı kişilerde kulaktan dolma şekilde hoca efendiyi kötülüyorlar.bazıları önce bilsin sonra yorum yazsın.BİLGİ OLMADAN FİKİR OLMAZ!!!

  asude

05 02 2010 11:45

Öncelikle yorumlarda yapılan şu yanlışlığı ya da ifadede yapılan yanlışlığı düzeltmek istiyorum.Osmanlı Devleti gibi anlatımda kelimelerin kifayetsiz kalacağı bir imparatorluğun yeni çehresi olan ve atalarımızın kanlarıyla,imanlarıyla kurduğu Türkiye Cumhuriyeti Devleti kürt-türk,alevi-sünni vb. ayrılıkların kavgasına düşmeyecek olgunlukta bir devlettir.Bunun aksini düşünen ya da yapan bu devletin üyesi olamaz.Kış mevsiminde mutfağımızı şenlendiren portakala neden portakalsın ya da mandalinaya neden portakal değilsin demek ne kadar ahmakçaysa,güzel yurdumun fertlerini mensup oldukları gruplardan ötürü yargılamak da ahmakçadır.Bir buket çiçeği güzel yapan her bir çiçeğin sahip olduğu farklı renk,desen,koku vb.dir.Farklılıklarımız ,ülkemizi canlandıran,kültür zenginliği yaratan ve biri bin yapan önemli etkenlerdir. Mahsun Kırmızıgül kürtse kürttür,buna karışmaya hakımız yoktur,yalnız milletine zarar verecek boyuta taşırsa bunu ,bu da onun eksikliğidir.Kürt olup,kürtlüğünü savunmak olmamalı takıldığımız nokta.Aksi takdirde bazı noksan akılların düştüğü hataya düşeriz.10 cani yüzünden sadece 1 masumun bulunduğu bir gemi batırılamayacağı gibi;1 cani yüzünden 10 masumun bulunduğu gemi de batırılamaz.
Filmin fragmanına bakılınca hedeflenen kitlenin ne olduğu tahmin edilebiliyor.Şayet bu filmle ülkesi için ülkesinden sürgün edilen,vatanında ve dünyanın dört bir yanında filizlenen ümit fidanlarını gözyaşlarıyla sulayan,dövene elsiz,sövene dilsiz,gönül koyana da gönülsüz bir hayat tarzı benimseyen,Türkçe nin dünyanın her bir köşesine ulaştıran bu davaya fikir öncülüğü yapan muhterem insan FETHULLAH GÜLEN HOCAEFENDİ hedeflenmişse biz de Kainat Günesi HZ.MUHAMMED(SAV.)timsali diyoruz ki ''BİLMİYORLAR,TANIMIYORLAR ,BİLSELERDİ BÖYLE DAVRANMAZLARDI.''ALLAH tan onlara hidayet güneşini doğurmasını niyaz ediyoruz.Mevlam yanlışlarını bu dünyada farkettirmeyi nasip eylesin...Yok eğer hedef başka bir kişi,grup,düşünce ise Mahsun Kırmızıgül ü şu ana kadar çektiği iki filmle gösterdiği başarıdan ötürü tebrik etmek gerekir.Bu konuda kendisinden bir açıklama yapma beklentisi içerisindeyiz ya da filmi izleyip anlatılmak isteneni kendimiz anlayacağız.

  Adsız

05 02 2010 14:20

yaw sakin olun belki de tam tersi Hocaefendi'yi iyi tanitan yani olmasi gerektigi gibi tanitan bir filimdir!! Allah Allah yaa...

  sami

06 02 2010 17:01

Fethullah Gülen Hoca efendi yi hiçbirimiz anlayamadık ve anlayamayacağız.Bir kısım anlamaya çalışıyor, bir kısmı da bu filmi yapan vatandaş gibi anlamadan cahilane hareket ediyor.Gün gelecek 2.Abdülhamit'i tahttan indirenlerin birgün gelip Abdülhamit'ten helallik istemesi gibi Hocaefendiden de helallik isteyecekler.Pişman olacaklar

  Adsız

07 02 2010 01:00

yine fettullah gibi bir vatan satanı aklama ve abd nin ılımlı islam politikası gereği yapılan toplum mühendisliğinin bir eseri.

  Adsız

07 02 2010 04:04

arkadaşıma kalben katılıyorum
''BİLMİYORLAR,TANIMIYORLAR ,BİLSELERDİ BÖYLE DAVRANMAZLARDI''
o yüzden tüm kardeşlerimi sağduyulu olmaya davet ediyorum.Türkyada hürt diye ayırım yapmanında herhangi bir mantığı yoktur.kimseye fayda getirmez.Siz siz olun bu nedendenlerden kalp kırmayın hoşgörü ile yaklaşın.eminim ki alacağınız sonuç daha olumlu olacaktır.size taş atanlara siz ekmek atın.saygılar

  Adsız

07 02 2010 05:03

f.gülen'e terörist demesi olmamış.yakışmaz mahsun abiye.ancak gülen'in beyin yıkayarak dini kullanıp büyük paralar elde ettiğinide bertaraf etmemek gerek diye dusunuyorum.umarım mahsun abiye suikast düzenlenmez.saygılar.

  Adsız

10 02 2010 13:43

birincisi ne güzel ki o kirli beyinlerin yıkanarak kirlerinden arınmasına vesile oluyor hoca efendi.ikincisi de nerde o dini kullanarak elde ettiği büyük paralar.göremiyorum altında bir ferrari ne de tapulu bir ev...yazarak kazandığı kitapların gelirini bile ihtiyacı olanlara veren bir insana attığınız bu ithamlarn hakkını nasıl vereceksiniz çok merak ediyorum.ben bu mübarek insanda hiçbir sahtecilk göremiyorum.hangi insan efendimizi anlatırken yapmacıktan hıçkırıklara boğulabilir ki ve o asırda yaşıyomuşcasına anlatan tek birine daha rastlamadım.ne mutlu ki hayata geliş gayemizi hatırlatan birileri var...

  vatan evladı

22 02 2010 03:24

Ülkemizin ve dünyanın barış ortamına son derece muhtaç olduğu böyle bir zamanda; şahsım adına kürt asıllı bir vatandaş olarak, bir milleti temsilen görülen Mahsun Bey'in, bizi tek vatan altında kardeşçe birleştiren islamı ticari meta olarak kullanıp, dine gönül veren değerli insanları zan altında bırkıp, bazı kesimlere yaranmak amacıyla çekilen bu filmi şiddetle kınıyorum.

  Adsız

26 02 2010 15:26

burda yorum yapıp atıp tutan arkadaşlara soruyorum mahsunun bu filminde fethullah güleni hedeflediğini nasıl anlayabiliyorsunuz??? iki dakikalık fragmana bakıp böle bi kanıya varacak kadar ön yargılısınız.. önce bi adam gibi filmi izleyin sonra yorum yapın

  adsiz

27 02 2010 08:00

adsiz
hic kimse ama hic kimse mahsun kirmizigul hakkinda hic birsey bilmiyor mahsun kirmizigul arkasinda bir cok onemli mevkide olan insanlarin gucunu arkasina almis ve bunlarin basinda en onemli olani akp iktidari olmakla birlikte ekonomik gucu bir hayli fazla olan yetenekli bir sanatcidir ve daha neler neler bir bilseniz

  yass

01 03 2010 11:16

sayın arkadaşlar tabii ki bu fragman bize her şeyi tam olarak göstermiyor.ancak ben olaya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum.bu fragmanda KURAN ve silah yan yanaydı.herkes bilir ki bu insan zihninde biryerlerde kayıt yapılmasına ve bu iki şeyin ayrılmazmış gibi düşünülmesine neden oluyor.kim olursa olsun islamiyetin bu şekilde algılanmasına sebep olamaz.lütfen savunan kim olursa olsun islamiyeti zan altında bırakmaya sessiz kalmayalım.biz hocaefendiyi tanımıyoruz hakkına girmeye hakkımız yok.EMPATİ lütfennn

  Şahin

01 03 2010 13:48

By ene ye kesinlkle katılıyorum ve umuyorumki gülen hocayı karalıycak bir film değildir bazı gerçekleri göstermesi daha hayırlı şeylere vesile olacaktır bu gün ülkeyi bölmeye çalışanların politikasını bir bir yıkan, ülkede türk kürt bütünlüğünü ve büyük islam kardeşliğini kurma çabasıyla yaşayan bir insana terörist yakıştırılması yapılamaz

  Adsız

03 03 2010 12:07

Vay be...Ülkede ne kadar geri kafalı ve ön yargılı insanlar varmış bu ülke tabiki ilerlemez.

  Adsız

04 03 2010 05:26

Ya karamalar insanlari sadece kahraman yapar. Acik acik karalama varsa zaten o gercegi yansitmiyor demektir. H.E. laiklige karsi bir sahsiyet degildir zaten filmde hangi cemaat olduguda acik degil. Bir NY olarak yuzlerce cemaat oldugunu varsayarsak nasil oluyorda ilk akla H.E. geliyor onda anlamis degilim..

Yarasi olan gocunur...

  musab

08 03 2010 22:56

yazık...hala şahıslar üzerinden prim yapılmaya çalışılıyor...ortada herhangi bir suç yok..sadece cuntanın iftiraları var...ama bu türk insanının vicdanında gerekli heyacanı meydana getircektir...zaten yorumlardan bunuda görüyorum...bırakın fethullah gülen aleyhine bazı şeylerin olmasını çok daha büyük bir hayranlıkla insanınmızın teveccühü artacaktır..

  ATATÜRK GENÇLİĞİ

13 03 2010 14:27

Fethullah Gulen gitsin amerikanın kopegi olsun ancak o isi bilir zaten.Iddia ediyorum Fethullah ı seven Atatürk düsmanıdır.Ulan Atatürk olmasa isminiz Mehmet Ahmet DEGİL Michael Adrian olurdu eger o zamandada Fethullah hocaların onderliginde olsaydık coktan satmıstı vatını ISGAL GÜCLERİNE.SUANDA amerikada Yasamasından belli.Tamam anladık burda Ataturk gencligi var korkuyosun gelemiyosun nie Sudi Arabistana gitmiyon bre kafir niye hristiyan ulkede kalıyorsun????????Hepsi oyun bulların Fethulla buraya anca Humeyni gibi Devrim yapmak icin gelebilir oda ABD yardımıyla onun icin orda zaten Ama Atatürk gencligi buna izin vermiyecek

  Adsız

14 03 2010 05:05

önce filmi izleyin sonra karar verin belki de hoca efendiyi iyi sekilde anlatıyordur(fragman daha değisikti ama)

  Polatkan POLAT

16 03 2010 06:41

Filmn fragmanlarında anladığımız kadarıyla kast edilen eğer Fethullah GÜLEN HOCAEFENDİ' yse Allah' ım '' Bunlar bilmiyorlar; bilselerdi yapmazlardı.'' deriz ve yine onlar için ''Hidayet güneşini'' görmenin dışında kendi filmiyle cevap verelim '' Güneşi Görmeyi'' önce kendisine nasip etsin. Su-i zan da doğru tespit yerine, hüsn-ü zan da yanılmayı yeğlerim...

  S

20 03 2010 11:14

örümcek beyinli insanlar FETHULLAH KİM YA SİZ TÜRKİYEDE YAŞIYORSUNUZ BURASI LAİK VE REJİMİ CUMHURİYET OLAN BİR ÜLKE BURASI TÜRKİYE KENDİNİZE GELİN ARTIK İLK OKULU BİLE ZORLA BİTİRMİŞ BİR ADAMIN PEŞİNDE KOYUN SÜRÜSÜ GİBİ GİTMEYİN ONUN KİTAPLARI YERİNE AÇIN KURAN-I KERİMİN TÜRKÇE MEALİNİ OKUYUN VE SÖZDE YAŞADIĞINIZ BU DİNİN ÖZÜNÜ İYİCE ÖĞRENİN VE DİNİMİZİ BİZ KURAN-I KERİMDEN ÖĞRENİRİZ FETHULLAH DAN DEĞİL

  NZM

21 03 2010 22:17

OY TÜRKÇESİNE KURBAN OLDUGUM GARDAŞIM YAZZ YAZKİ KURANDAN AYETLERİ İNSANLARA BİRSEYLERİ KANITLAMAK İÇİN KENDİNE DOGRU YAZ YAZ GARDAŞIM YAZ ŞİMDİLİK BURALAR SENİNGİBİ KURAN DAN SÖZCÜKLERLE DOLSUN HUZUR BULASIN EMİN OL... DİKKAT ET YÜCE ALLAHA AÇILAN TEK EL SENİN DEGİL BENKİ ACİZANE VE GÜNAHKAR BİR KULUM YARAP **Bunlar bilmiyorlar; bilselerdi yapmazlardı** BİR BASKA AÇILAN ELDE BUNU SENİN İÇİN SÖYLEMESİN.. HİÇ DÜSÜNDÜNMÜ BUNUDA GÜÇ İNCİLİN ARKASINA SAKLANAN PAPAZLARA KALMADI VE HİÇBİR ŞEKİL VE AD ALTINDA KİMSEYE KALMAYACAKTIR

REHBERİMİZ KURAN KUL FANİ
DUYDA BU SÖZLERİ UTAN YANİ
HAK OLANI EYLEDİN YA YALAN GARİ
HADİ ŞİMDİ HAYYAM OLDA GİT BARİ
FANİ YANİ BU DÜNYA YALAN
GAYRİ GİT GARİDE LAF ETME ÜZME BENİ BARİ.. EY POLAT..

  Adsız

03 04 2010 13:34

güzzel film benziyo izleyip anlamak lazım

  adsız

02 05 2010 07:12

fetullahın ardından giden örümcek beyinlidir.öğrencimi okutuyo beyin mi yıkıyo?din sanki fetullah ve fetullah gibilerin tekelinde sanki peh.....

  nil

06 05 2010 06:30

birilerinin fethullah gülen gerçeğine parmak basması gerekiyor. Ama bunu yapabilecek kişi kesinlikle mahsun kırmızıgül değil. onda ne bir araştırmacı gazeteci ruhu görüyorum ne de iyi bir yönetmen ne de bugünkü iktidarı önemsemeyecek bir cesaret. Bu yüzden fethullah gülen ciler korkmayım gerçekler kolay kolay açığa çıkmayacaktır içiniz ferah olsun.

  Adsız

11 05 2010 00:51

fetullah gülen hocayı kötüleyen vatan hainidir.mahsum bu filmde başarılı olacağını sanıyorsan yanılıyorsun bu millet sana kazandıracak bir millet değildir

  rikitarinki

15 05 2010 06:57

Amerika yı övüp fethullah hoca efendi yi bir terörist gibi gösterdiği için bu filmi kınıyorum bir daha da mahsun kırmızıgül ün ne kasetini alırım nede filmini seyrederim!!

  h

15 05 2010 07:46

örümcek hayvanlar arasında baya zeki bi hayvan
türkiye laik demokratik bi ülke oldduğundan herkez istediğinin kitabını okuyabilir görüşünü benisiye bilir .ayrıca filmi izlemeden yorum yapmak ön yargı olur

  hhh

15 05 2010 08:10

örümcek hayvanlar aleminin en zeki üyelerindendir,türkiye laik demokratik bir ülke herkez istediği görüşü benimsiye bilir,istediğini eleştirebilir (hakaret olmadıkça), istediği kitabı okuyabilir ,imamın dediğini yap yaptığını yapma diye güzel bir laf vardır Fethullah gülen konuştukları kitapları gerçekten insanı etkileyici ,kendisinin AllAh katında nasıl bi insan olduğunu bilemem ,ama eleştirenlerde(hakaret seviyesinde) bilmiyo,hayatını okuyan neden ilkokul mezunu olduğunu anlar,coğu ünversite ve yurtdışında yüksk lisans yapmış insanda daha zeki olduğu benim kanaatim,Kuran ı kerim tabiki bize yeter ama anlıyorsak ,kuranda din bilgisi olmadan anlaşılamayacak çok ayet var bunlarıda hocalar ve kitapları vasıtasıyla anlayabiliriz.eleştirmek tabi güzel ama kitaplarını okuduktan sonra eleştiri yapılsa daha ii olur,

  Adsız

21 05 2010 00:07

bence filmi izleyenler filmi olumsuz eleştirdiği için h.e yi etraftan duyduklarıyla hakaret edenler keşke biraz araştırıp öyle kanaat belirtseydi diğer söyleyeceğim şey islamiyetin siyasi boyutu da vardır onu göz önüne alarak araştırın

  Adsız

26 05 2010 02:25

MAHSUN KIRMIZIGÜL KOYU BİR KÜRTT!!!!! HER YERDE TÜRK OKULU AÇAN VE VATAN AŞIĞI HOCA EFENDİYİ NİYE SEVSİN Kİ???? ŞEREFSİZ BİZİM MİLLETİMİZİ İKİYE BÖLMEYE KARMAŞA ÇIKARMAYA ÇALIŞACAK!!! PİSLİK....

  Adsız

03 06 2010 11:03

Engin SEFER
Ne kadar fettullah gülen hayranı varmış. gerçekten ilginç. fettullah gülen, özel okullarında dersanelerinde 11 yaşındaki çocuklara zorla sabah namazı kıldırmaktan başka ne yapmış....

filmi merakla bekliyorum

  Adsız

09 06 2010 00:51

ya arkadaslar ne pesin fikirlisiniz siz öyle ya...adam fettullah güleni yermiyor,bencee filmin sonunda herkesi ters köse yapicak..benceee benim anladiigim bu filmde mahsun bize iki taraf göstericek....1:dini siyasi amacli kullananlari,2:dini adam gibi yasayan,gercek müslümanlari...
bu filmi izledikten sonra dine önyargiyla yaklasanlarin ben degisecegini düsünüyorum...fragmann sahane,üstelik sadece bir teaser olmasina ragmen...

  Adsız

13 06 2010 03:33

mahsun kımızı gül bu filmle TÜRKİYE'nin avrupa ve amerika ile olan diplomasi trafiğinin daha rahat akışını sağlayıp TÜRKİYE'nin laik bir ülke olduğunu resmi bir dini olmadığını tüm kültür ve dinlere açık olduğunu bunu yanı sıra saldırı yapan her örgütün terörist olduğunu ifade etmek istiyor.mahsun kırmızıgül burası TÜRKİYE resmi dinimiz İSLAM her saldırı yapan terörist değildir.amerika AFGANİSTAN'a girer güven sağlayıcı olur karşılık veren kendi ülkesini korumaya çalışan halk terörist olur.israil FİLİSTİN'e girer karşılık veren kendi ülkesini korumaya çalışan halk terörist olur.asıl terörist imralıdaki bebek katillerine destek veren amerika avrupa ve israildir.ahmet kaya avrupaya kaçtı terörist değil SAYIN HOCA EFENDİ terörist öylemi neden balık hafızalı oluruz anlamam bebek katili yakalandıktan kısa bir süre sonra ahmet kaya diyarbakırda verdiği konserde Vallahi apoyu özledim deyip zafer işarti yapıp ve sahnenin arkasında o teröristin posteri aşağı doğru sarkıtıldı bunları unutmadık .biz TÜRKİYE'yiz bizim diplomasiye ihtiyacımız İSLAM karşıtı olan ülkelerle olmaz bunu SAYIN BAŞBAKANIMIZ RECEP TAYYİP ERDOĞAN iyi bir şekilde yapıp avrupa konseyinde red oyu veip avrupa ve amerikaya OSMANLI tokadı yapıştırdı .mahsun kırmızıgül yaptığın her saygısızlık yüzüne sokakta ve medyada vurulacak belki şimdi değil ama film vizyona girince bunu daha iyi anlayacaksın ben bir mustafa sandal hayranıyım ama saatten sonra o benim için ülkesinin imajını zedeleyen bir amerika sempatizanıdır.

  Adsız

02 07 2010 03:31

çok şaşırdım dogrusu söylenenlere filmi bilmiyorum sadece araştırmaya girmiştim okuyunca yorumları bir fragmandan bu kadar etki yapabilceği aklıma gelmemişti fetullahçı degilim çünkü cı çü lerle ugraşcak vakit yok ama cemaate gönül veren yaptıgım araştırmalar sonucu kendini burada sayan biriyim lütfen arkadaşlar yani ismi geçen insana gönül verenler kışkırtıcı olmasın işimiz ırkcılık degil size ne milletin kökeninden hepimizi Allah yaratmadımı kızdığım bizim arkadaşlar lütfen müsbet hareket edelim

  MK

08 07 2010 07:32

Kimi Hoca Efendiyi yerden yere vurmuş kimi Mahsun Kırmızıgül'ü!!
İki önyargılı bakış örneği!!İkisinin de birbirinden hiç mi hiç farkı yok..Zaten hayatdaki her şeyi de böyle fragmanlar gibi kısacık parçalarla öğrenmeye çalıştığımızdan kaynaklanmıyor mu bu önyargılarımız?
Velev ki aleyhte bir film bile olsa mümin ahlakı anlamadan dinlemeden insanların arkasından atıp tutmayı yanlış bulur.
Biz bu kafa bu zihniyet ile daha çok yeriz birbirimizi..
Keşke insanlar şu vehimli gözlerden kurtulabilseler artık!
Bunu Hocaefendiyi sevmeyenler kadar onu sevip de biraz olsun onun bakış açısını örnek alamayanlar için de söylüyorum!
Yazık!
Allah herkese kalp ve kafa aydınlığı nasip etsin..Amin

  Adsız

11 07 2010 14:40

Allah bu Mahsunu bildigi gibi yapsin !
Aciyorum ona..zavalli mahluk !!

  alayın

12 07 2010 03:48

ewt mahsun kürt tür sırf bu yüzden ona bu kadar ön yargılı davranılması kabul edilemez ama inadına inadına mahsun birşeyler yapıyor dediği gibi fetulah gülen tetöris tir

  yooooooooookkkkkkkkkk

29 07 2010 15:19

Sayın mahsun bey'in bu filminin fragmanını izlediğimde hedeflenen kitlenin ne olduğu açıkça ortaya konulmuş. Ben bu beyfendiyi hep adı gibi masum yönüyle bilmiştim ki bu filmden sonra anladım ki; aslında hiçte öyle değilmiş. Bu film çok konuşulacak. Galiba bu konuşulanlar hiçte olumlu yönde olacağına inanmıyorum. Mahsun bey demeyi çok isterdim ama gözümden düşmüş olan bu insan çok kan kaybedecek. Umarım fragmanını yanlış anlamışızdır.

  Adsız

25 08 2010 01:52

arkdasım bu bir film ve izlemesini biliceksin nasıl ıszlersen oyle anlarsın....sen ızlerken kafanda kurmussun bır feytullah dıye...feytullah kım yaa bızene ondan bu bır fılm ızlemesını ogren ızle...bununla ılgılı bussuru fılmler cekılıyor herseyı sıyaset yada dınsel sanmayın fılmler her zaman ızlenmek ıcındır bır senaryodur bır kurgudur abartılmadır... bılmıyorsanız ogrenın artık yaaa...neyı elestıyorsunuz kı bos yanı ızle gıtsın beyendgıysne beuyendın beyenmedıysen zaten ızleme yarıda kess...zaten bu beyınle sınemaya gıdıp hıc bır fılm ızleyemezsınız fılm dedgımız sey sızın bır araya gelıp sohbetlerınızıdr...ne fılımler donuyor bır bılsek:))

  Adsız

04 09 2010 15:57

AH MASUM MAHSUN AH, ADAM OL ADAM, ÜLKÜCÜLERI FASIST VE AYRIMCI YAPTIGINI GÖSTERIYORSUN AMA ASIL AYRIMCI YAPAN SENSIN. TÜRK/KÜRT KARDESTIR, PKK KALLESTIR. UYUSTURUCU PARALARIYLA PKK'YI DESTEKLEYEREK, VEYA SENIN VE IBO'NUN GIBI KAMERANIN ÖNÜNDE BEN PKK'YA VE TERÖRE KARSIYIM DIYEREK ARKADAN IS CEVIREREK, COLUK COCUGU KACIRIP DAGLARA CIKARARAK BIRSEYE VARILAMAZ! SEHIRDEKI COCUKLARI OYUNCAKLARLA KANDIRIP ELINE TAS VERIP POLISIMIZE TAS ATTIRIN ONDAN SONRADA GIZLI GIZLI TÜRK MILLETINI KÖTÜLE, ISTE PKK ACILIMININ SONUCU BURDA, AFERIN!

ÜLKÜCÜLER IPEGE SARILMIS CELIKTIR
TÜRKIYE TÜRKLERINDIR!

  Adsız

09 09 2010 19:33

itler ürür yiğitler amerika da ispanya da kenya da eritrede fransa da ................yürür

  Adsız

30 09 2010 02:05

filmi izleyip yorum yapıcam inş mahsun iftiralarda bulunmak yerine tesbitlerde bulunmustur ben hüsnüzanla bakıyorum

  TURK

04 10 2010 13:46

filmi izleyicem! fetul pico amerikan kopegidir! turkiyede chaos yaratmak icin amerika gotunu yirtiyor boyle picleri paraya bogup bildigini istedigini yap buyuk adam ol !!! turkiyeyi sade etnik konu'da degil din konusunda kultur konusunda da bol Mr. Gulen diyorrrr o da yapiyor!
muhsin yazicioglunu oldurenlerde bu picin arkasindan gidenler! ciao belloo & bella'' s

  Adsız

13 10 2010 13:20

bence filmi gormeden karar ve infaz etmemek gerek, atalarimiz ne guzel demis,dereyi gormeden pacayi sivamamak gerek bilmem anlata bildimmi.

  Adsız

15 10 2010 11:24

muhsin yazıcıoğlunun öldürülmesiyle hocaefendinin ne alakası var cahil insan.nerenden uydurdun bunları ki her ikiside birbirlerinin yaptıklarını hep olumlu bulmuş insanlar

  AYTUNÇ

16 10 2010 17:53

kızıyorum.. ezberden konusan insanımıza seslenıyorum bende eskıden fethullah hocaya kendımce kızıyodum ama ne cahılmısım lutfen tavsıyem kımseye baglı kalmadan arastırın ama her kesımın sagcı solcu kurt turk her kesımden arastırın FİLMİ BOYKOT EDİYORUM

  Adsız

18 10 2010 01:05

Ya bu hoca efendi kim neden bir vatan hainini bu kadar büyütüyorsunuzki o kadar vatanını milletini ve islamiyeti seven biri olsa hristiyan bir ülkede amerikan bayrağı altında yasamaz

  Adsız

19 10 2010 18:11

Bence Mahsun bu filmde herkesi terş köşe yapacak. Fragmana bakılınca Fethullah Gülen kötü gibi. Ama filmin yapımcısı ortada. Amaç insanları meraklandırıp sinemaya çekmek. En doğal hakkı da zaten. Ayrıca şöyle bir yönetmen düşünebiliyor musunuz; müslüman bir halkın yaşadığı Türkiye'de, bir devlet projesi olan ve milletin yarısından fazlasının desteklediği gülen hareketine karşı islamı ve F.Gülen'i kötü gösteren bir film yapma cesaretini gösterebilsin. Aksi halde zaten o yönetmenin kariyeri biter. Mahsun kardeş iyi yoldasın. Çok süper işler yapıyorsun inş oscar da olur bir gün

  Adsız

21 10 2010 02:04

Ya arkadaşlar allah akıl fikir versin size hala nerdesiniz bilmiyorum asıl cahil olan sizlersiniz Tarihi bilmiyorsunuz konuşuyorsunuz flimi izlemeden yorum yapıyorsunuz. Dininizi savunmanız bu şekilde mi din hoşgörünüz bu şekildemi yok mahsun koyu bir kürt yok mahsun şöyle arkadaşlar peki soruyorum size Fetullah gülen kimin yolundan gidiyor görünen bu profilde Saidi nursi saidi nursi kim Bir Kürt çocuğu bitlisli yani bi şarkı tuturmuşsunuz hep aynısını söylüyorsunuz ezberci bir toplum olmaktan vaz geçin öbür tarafta sana demezler sen fetullah hocanın peşinden gittin cennetliksin diye yada cehennemliksin diye herkes kendi yaptığıyla yargılanır siz üstünüze düşen dini görevlerinizi birileri olmadan yapamıyormusunuz. koyunmusunuz ki biri gelsin sizi gütsün tamam herşeye bir sebeb vardır muhakkak ama herşeyde insanın kendi elinde kendi iradesinde Allahın emrettiği şeyler gayet ortada ne isteniyor insanlıktan ortada siz neyin tartışmasını yapıyorsunuz hesap melğimisinizde herkesin hesabını dürüyorsunuz acaba siz üstünüze düşen görevleri yerine getiriyormusunuz yada dört dörtlük insanmısınız önce bi kendiniz analiz edin sonra başkasına yorum yapın allah aşkın cahil cahil konuşmayın bırakın kim ne yapmak istiyorsa yapsın ben artık şu türk kürt meselesinden iyice tiksinmeye başladım ya arkadaşlar biz insanız herşeyden önce oturup düşündüğünüz zaman heppimizin geldiği bir yer var adem ve havvadan şimdi göreceli şeyler takılıp kalmayın yok arap yok kafir yok o yok şu arkadaşım bu bi sınav dünyası kimseyi üzmeden kimseye zarar vermeden sınavına iyi hazırlanıyormusun insanlara yardımcı olabiliyorrmusun gerisi yalan
AMA EN ÖNEMLİSİDE HOŞGÖRÜ HOŞGÖRÜLÜ OLMAK KADAR GÜZEL BİRŞEY VARMI BENCE YOK KULAKTAN DOLMA BİLGİLERLE SAÇMA SAPAN YORUMLAR YAPMAYIN
MEVLANA NE DEMİŞ
Gel, gel, ne olursan ol yine gel,
İster kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel,
Bizim dergahımız,
umitsizlik dergahı değildir,
Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel...
bak böyle hoşgörülü olmak en güzeli

  Adsız

21 10 2010 03:21

tek kelimeyle güzel bir film olacak. devlet sadece savaşla kırıp dökmeyle çökertilmez. zeka ile de çökertilir o fetuulahta öyle bir şeytani zekaya sahip ki önceyavaştan saf tutuyo kendine ben bunların içlerinede girdim araştırmak için islamı sadece para kazanmak için kullanıyo. hiç kimse yani fetocular çıkıpta Allah katında değerli bilmem ne demesin haşa vahiymi geldi ki böyle bol keseden atıyorsunuz gerçekten dini bilen insan böle yüceltme yapamaz onu ancak Rabbim bilir. m.kırmızıgülü gerçekten yürekten tebrik ediyorum inşallah Allahın izniyle insanları uyandırır bu film

  Adsız

27 10 2010 19:30

Yıllardır insanların gözünde hizmetleriyle oluşan bir Fethullah Gülen tablosunu bir film yıkamaz. Kaldıki Mahsun Kırmızıgül yapılan hizmetlerin ne kadar önemli olduğunu bilen bir sanatçıdır. Sanırım bu sanatçı duyarlığıyla hareket edecektir. Sonuçta şuan sadece fragmanı izleyebililyoruz. Filmin Gülen'e karşı yapılmış bir film olduğunu sanmıyorum. Öyle umut edenlerde büyük hayal kırıklığıyla TERS KÖŞE OLACAKLAR BENCE. ÇÜNKÜ BUNUN ADI SİNEMA....

  Adsız

27 10 2010 20:01

türk adıyla yazı yazana sözüm başta yazan sen kürtleri aç kapaya benzeten bu bayrağı senmi alladınki o kürt bu türk hesabınmı varki açık hesaptan konuşuyorsun ne yatırdıysan onu alır purapakandası yapıyorsun kelime cambazları sizi aşşağılarcasına kürt demeniz yokmu asıl vatanı bölenler sizsiniz kimsenin doğrusu yoktur burda hep yanlışı vardır çünkü hep yanlı konuşmanızdan kaynaklanıyor yanlışınız birazda merkez iyetçi olsanız size bu kelimeleri söylemezdim herkez hatasının cezasını çeker düne kadar ayrılıkçılık istiyenler doğuda ekmeksiz kaldı dışlandı ama sende aynı yanlışa devam edersen senin gibilerde vatansız kalıcak ırkçılığı nihal atsız gibilerden öğrendiğinizden kaynaklanıyor günahı onlardan devraldınız sizinki ne milliyetçilik ne de vatan perverlik dünyada film sektörünü elininde tutanlar ermeniler puropakandasını filmlerde yayınlıyor değdiriyor mahsun efendide halkın dikkatinimi dağıtıyor sende söylemlerinle deliyorsun parçalıyorsun yıkıyorsun ileridedi düzeni yıkılmaya meyil veriyorsun söylemlerinle senin bi görevin var bu ülkeye yararı olan değer katan ayrımsız hizmet eden birşeyler katan EVLATLAR yetiştirmek bizleri hepimizi ileriye taşımak maksadın yanlı oldumu arkandaki destek bizamana kadar sağlam kalıcak buna inan sen ben vatan evladıyım diyorsak değerlendirmelerimizin bizim ülkemizde bir yerlere zarar vermesini engellememiz lazım bu gün söylicemiz bir tek hece 10 sene sonra dahada sertleşerek dağılıcak bu da yıkımlara sebep olucak uygun dillerle anlatalım konuşalım iletiriz ozaman cümleleri ilerdeki türkiyeye ozaman farkı olucak bu yapılanların adımı merak ederseniz mehmet sidar belki küfürde ediceksiniz belki ama şunu bilinki inancınız ne olursa olsun bununda bir hesabı var allahım cümle insanları korusun hidayete erdirsin

  Adsız

31 10 2010 05:04

fethullah bir amerikanin piyonudur, akp ve bütün politikasini din'e çevirmis olan partilerin büyük hocaefendisi hatta peygamberi ABD'dir,ABD'nin dünyada islam politikasi basarisiz olunca ilimli islam felsefesini türkiye'ye yaydi!Madem allah dostu fethullah'sa, allah yolunda olan korkar mi?kaçar mi?Hey millet,ceplerini haram parayla dolduran ve helal kestim helal yerim diyenleri ne kadar büyütmesini seversiniz...

  yavuzgumus

04 11 2010 02:58

evet arkadaşlar film hemen hemen ortya çıktı sayılır, buradaki yorumları gördüm de ne kadarda önyargılıyımışız. Kısacık bir fragmanla hem yönetmeni hem oyuncularını, hem de filmde bir karakter olduğunu düşündüğümüz insan hakkında ne kadar gıybet, dedikodu ve iftirada bulunmuşuz. BİZ HEP BÖYLEYİZ, bu bizim İSLAM ahlakını, Peygamber ahlakını, Sahabe ahlakını, Değerli TÜRK-KÜRT büyüklerimizin ahlakını tam almadığımızdan, onları özümseyemediğimizdendir. DÖNelim ve İÇ dünyamıza bakalım.

Buradaki yazıların çoğu ne yazıkki ciddi KUL HAKLARINI ihlalle dolu....

BANA KUL HAKKIYLA GELMEYİN deniyor ayetlerde, ne yapacağız o halde... durup duruken nasılda giriyoruz hemen kul hakkına,

HE'yi savunan kardeşlerime, arkadaşlar HE'nin sizi savunmanıza, ve özellikle kendi ifadesiyle makvealist bir düşünceyle savunmanıza ihtiyacı yok nitekim beni savunmayınız der.

Türkçülere,
Bu ülke hepimizin, PKK bir terördür ama kürt terörü değildir. marksist-leninist çizgide bir harekettir. bundan yüz yıl önce sakin sessiz ve belkide senin bulunduğun yerlerden daha aydın, huzurlu bir ortamda yaşayan insanların belli bir devirden sonra ihmal edilen insanlarının kandırılmasıyla, zorla vb. dağa kaldırılmasıyla oluşan bir güruhtur. Bu nedenle kürtleri dışlamanın bir anlamı yok. koca bir toplumun hakkını yemek de yok.... Allahu Alem en tehlikeli söylemlerden biridir koca bir topluluğun hakkını almak...


ŞİMDİ BURADAN güzel insanı korumak, yada kürtleri rencide ederek türkçlüğü savunan KARDEŞLERİM, lütfen yazıdklarınızı okuyun ve bir an iç geçirin ve ne yazmışım ne kadarda ÖNYARGILI bakmışım deyiniz...

tüm mesajlar içinde

  akıl sahibi

04 11 2010 07:41

allah akıl vermiş niçin yaşamamız gerekenleri düşünüp öğrenelimki boş yaşamayalım...bi bekleyin izleyin sonra eleştirin veye övün..be yaratandan ötürü güzel insanlar..

  Adsız

05 11 2010 03:45

helal olsun mahsun. Deccal i tam yakıştırmış. abd nin piyonu taa oradan Ülkemizi karıştırmaya çalışan feto ya iyi kapak olmuş. Fragmandan bile ne kadar kaliteli oldugu ve fragmanla bile bi çok feto yardakçısının tepksini alsanda gittiğin Yolda başarılar dilerim.

  ipek

05 11 2010 05:35

BAKIYORUMDA HER TERÖRİST YADA DECCAL DENDİĞİNDE AKLINIZA FETULLAH GÜLEN GELİYOR. OYSA SADECE SİZ DEDİNİZ FETULLAH GÜLENİ ANLATIYO DİYE YOO HAŞA BEN DEMEDİM FETULLAH BEYE TERORİST DECCAL DİYE BİŞEY O SADECE SİZİN YAKIŞTIRMANIZ bu arada arkadaşın biri demişki laiK düzeni sevmek zorundamıyız diye? tabiki HAYIR sevmek zorunda yada laik yaşamak zorunda değilsiniz. TC LAİK BİR DEVLETTİR. AMA YAŞAMAK İSTEMEYEN KENDİNE BAŞKA BİR DEVLET BULABİLİR HEM BİZİM İÇİNDE İYİ OLUR

  Adsız

05 11 2010 13:09

yaziklar olsun hepinize hala yerinizde sayiyorsunuz ileriye donuk projelerden bahsedin hala dinle dille irkla ugrasiyorsunuz akilli olun biraz objektif bakin her seye taraf tutmak mecburiyetin de degilsiniz

  hakyolcusu

05 11 2010 13:50

niye bu kadar ateşli şeyler yazılıyor bi fragman üzerinden.nlamış değilim.biraz sakinlik,biraz dinginlik derim ey ahali.bu bi fragman.filmin bir başından bir ortasından bir sonundan birer cümle alırsın.çıkan anlam ''kulaktan kulağa ''oyunundan çıkan anlam gibi olur.lütfen.....biraz dikkat!!!!!

  Adsız

05 11 2010 13:52

arkadaşlar çoğu kimse filmi izlemeden yorum yapmış filmin hoca efendi ile uzaktan alakası yok!Birileri işine geldiği tarafa çekip filmin izlenmemesi için çaba sarfediyor.Her müslüman türkün izlemesi gereken bir film!Gidin izleyin ve yorum yapın...

  Adsız

05 11 2010 14:13

bugün filmi izledim ve mükemmel ötesi bir film eğer böyle kişi tartışması yaparsanız emin olun filmden tat alamazsınız bu hakikaten islamiyetin güzelliğini layıkıyla anlatan bir filmdir. sinemada izleyin mutlaka tadı bambaşka o ses efekti mükemmel. ben hayran kaldım hangi sıfatlarla filmi niteleyeceğimi bilmiyorum. islam üzerindeki karalamalara yapılan bazı hatalara çok güzel mesaj verip düzeltmeye çalışıyor. etkilendiğim sahnelerden biri: İNSAN DOĞARKEN EZANI OKUNUR NAMAZI KILINMAZ, ÖLÜRKEN NAMAZI KILINIR EZANI OKUNMAZ Kİ DOĞARKEN OKUNAN EZAN ÖLDÜĞÜNDE KILINACAK NAMAZI İÇİNDİR. İŞTE HAYAT BU KADAR KISA SÜRELİDİR. mükemmel etkilendim. mutlaka izleyin saçma dizilere reyting yapılacağına kaliteli filmlere gişe rekoru yapılsın. canı gönülden tebrik ediyorum.

  Adsız

05 11 2010 14:32

mfg terörü daha güzel anlatılamazdı takdir ediyorum mahsun kırmızıgülü

  Adsız

05 11 2010 14:52

Filmi izledimm LAiKLİĞİ CUMHURİYETİMİZİ hiçe sayan bir adamı aklamaya calışmış. ama herkes neyin ne olduğunu biliyor bu ülke laiktir laik kalacak..... ATAMIN devrim ve ilkelerini yıkmaya hiç kisenin gücü yetmezz.. Allahh bu ülkeyi korur.. Öyle hocalara fln gerek yokk bu ülkeye hiç kimse şeriatı getiremez...........

  Adsız

05 11 2010 20:16

takdır ettım hepınızı ortada develetı saymayan bır hoca var ama hukumet gormezden gelıyo bıde bebek katılı ımralıda yatıyo laık devleız ama unutmayalım ve kendımızı kandırmayalım buyuk kucugu herzaman yer suan bızı yıyolarr suclu ıse TÜRK mılletıdr kı kıme oy verdımızı gayet ıı bılıyorzzz verenlerde suc yok gormeyenlerde var kufredeceksenıa bana snlcll hot adresım arkadaslar.dedelerımızın nınelerımızznn tırnaklarıyla kazangıdı toprakları altın tepsıyle gerı verıyozzz gercek bu ıste mahsun kürt mus hocayı savunuyomus savunmuyomus bos seyler gundem degısırken topraklar gızlı anlasmalarla satılıyo suyumuz satılıyo ama hukumetı secenlerın hıcbırısnn bunlardan haberı yok n zaman ogrencekler susuz kalınca

  Adsız

06 11 2010 00:19

ama seviyonuz lan bu hoca efendinizi fetoşçular siz:). altı üstü film len bu niye gocunuyonuz ki yaranız ne

  sefika

06 11 2010 00:32

işte islamiyeti farklı yaşayan insanlar...filmde ne güzel anlatılmış...deccal ve diğeri...allah deccal gibi insanlardan bizleri korusun

  allahına kurban mahsun

06 11 2010 08:24

ALLAHINA KURBAN HARİKA Bİ FİLM GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL ANLATMISSIN EMEGİNE SAĞLIK BURDA KONUSANLAR HAKKETEN BOŞ KONUYORLAR ;)

  teyo

06 11 2010 09:23

Ali Sürmeli den bir röportaj

Fethullah Gülen cok samimi ben ise kürsüde rol yaptım
İmamı oynarken bir şeyler hissettiniz mi?

Haddimi aşmak istemem ama benim mesleğim empati kurmak. Mümkün olduğunca Mehtap TV'de Kırık Testi programında Hocaefendi'nin güzel sohbetlerini izledim. Öyle bir cami imamını oynamak benim de, Mahsun'un da içinden geçti. Yoksa başka bir imam da oynayabilirdik. Taklit edebilirsin, bir arkadaşımızın başına geldiği gibi; sakal bıraktı ama nur gelmedi yüzüne. Benim de yüzüme nur gelmedi belki ama mümkün olduğunca Hocaefendi'nin o samimi ağlaması ve yakarmasını taklit ederken o kadar figüran aynı senkrona kendini kaptırdı. Çünkü bir camidesin. Onun kendi atmosferi zaten yardım ediyor, sözler de güzel, niyet de.

Dışarıdan bakanlar, o muhabbetten uzakta olan insanlar ağlayan insanı yapmacık ve garip bulabilirler. Haklılar mı?

Haksızlık! 'Adamlar kalkıp gelip benim komşunun bebeğini uykudayken öldürüyor ve ses çıkarmıyoruz.' cümlesini ağlamadan söylemek rol yapmaktır. Varsın benimkisi sahtesi olsun, taklitçi desinler, hiç değilse onun taklidini yaptım. Sanat taklittir zaten. Çekimler bir gün boyunca sürdü. Bazen ihtiyaçlar için camiden çıkıyorduk, ayağa kalkınca figüranlar yol verip 'Buyurun hocaefendi.' filan yapıyorlardı. Fethullah Gülen Hocaefendi hakikaten o sevgiye nail olmuş ender kişilerden. O kadar imamlık yapan insan var ama onun seveni daha çok. Bir de erkekler ağlamaz ya! Değil efendim, değil. İnsan ağlar. Her insanda yürek vardır ve o yüreği yıkayan tek şeydir gözyaşı. Hocaefendi bunu saklamadığı için her insanın içinde olanı gösteriyor. Rolü biz yapıyoruz, saklayan biziz.

  hasan demir

06 11 2010 10:45

yahu şu filmi beğenen güzel kardeşlerim sizlerin üstün zekalarınızla bu filmden çıkardığınız sonuç nedirki biz çözemedik acep. yahu bildiğimiz yeşilçam senaryosu adam karısını başkasıyla basar ve evden kovar yıllar sonra sezercik annesini bulur babaaa babaaa annemin suçu yok o kahbe babannem düzenlemiş tüm senaryoyu der ama kadın kendini çoktan asmış olur film böyle biter izleyenlere soruyorum filmin başındaki 15-20 dk bölümünün dışında şu anlattığım senaryodan farklı olan bişey varmı allah aşkına fiyasko yahu fiyasko mahsundan daha bişeyler bekliyordum hayal kırıklığına uğradım

  Adsız

06 11 2010 15:29

arkadaşlar bizler neden kaybediyoruz her zaman biliyor musunuz işte ön yargılarımızdan dolayı filmi izlemeden suçlamalar hazır biraz yavaş gidin aralar boş kalmasın ne biliyor sunuz film feytullah güleni anlatıyor sanki filmi mahsun deyilde siz yazmışsınız bukadarına pes biraz akıllı düşünün filmin sonuna bakın siz

  Adsız

06 11 2010 16:08

Arkadaşlar şu yorumlara baktığımda biz Türklerin süper bi önyargısını görüyorum. Filmi izlemeden atlamışsınız. Film çok iyi diyemem ama -orta şekerli bişeydi- ben Fethullah hocayı kötüleyen hiç bir tarafını görmedim. Bilakis ucundan övmüş bile. Yani Mahsun İslam'ı övmüş mü yermiş mi oda muamma. Türk filmi işte ne olabilir ki....

  Adsız

07 11 2010 01:50

nihayet fetullah gülen beyin hakkında doğrular acıya çıktı... heeeyyy kör olmayın millett gözperdenizi açın... hanefi avcıdaa doğruları yazdı ve hapise düştüüü!!!! rabbim hala inkar edenleri ayıktırssın...rabbim hepimize doğruları görebilmeyi nasip etsin...AMİN

  Salih

07 11 2010 02:20

Mahsun Kırmızıgül`ün yazdığı ve yönetmiş olduğu Beyaz Melek ve Güneşi Gördüm filmlerindeki başarısını referans alarak gittiğim Bitlis'te Beş Minare filmi benim için tam bir hüsran ile sonuçlandı. Filmin tüm aksiyon sahnelerini film fragmanında zaten göstermiş sayın yönetmen, yani o kadar kısır bir aksiyon filmi olmuş ki ara sıra esnememelerime engel olamadım. Bunun yanında film madem aksiyon filmi değil belki mesaj verir diye bekledim. Boşuna beklemişim!!. Bu da benim icin hayal kırıklığı ile sonuçlandı. İslam dinine atıfta bulunan bir yapıt olmasına rağmen, farklı kültürleri tek çatıda birleştirme gayreti güden bir film yapmaya çalışmış. Yanlız bunu yapmaya çalışırken İslam dininin ruhuna aykırı bir çok davranış göze çarpıyor. Örneğin dini söylemleri çok defa kullanan bir adam, bir bayan ile cok rahat sarılabiliyor. Hatta onu öpebiliyor. Müslüman bir kızın gayrimüslim bir erkekle evlenmesinin meşrulaştırıldıgı gibi nikah törenleri hem klise hem de cami de yapılabiliyor.
Mesaj vermek konusunda Mahsun Kirmizigül zaten sabıkalı benim gözümde. Çünkü bir film içinde alakali yada alakasiz tutarlı yada tutarsız herşeyi kullanmaya çalışmış. Bunun ona başarı sağlamadığı aşikar.
Bunun yanında film kurgusu çok kötü, hiç inandırıcı değil. Çünkü basit bir polis memurunun aldığı ifade ile bir kişi nasıl olurda dünyada kırmızı bültenle aranan birisi olabilir?
Bunun yanında Amerika'da kim sırf arkadaş oldugu için arkadaşını FBI`in elinden kurtarmaya çalışır, eğer bu kişi gerçekten çok ama cok güçlü biri değilse.
Özetle filmin neresini tutsam elimde kaldı. Aldığım sinema biletine mi yansam yoksa harcadığım zamanıma mı yansam bilemedim? En azindan bu yorumu bir çok kisi ile paylaşırsam ve bunu izleme düşüncesinden vazgeçirebilirsem içimdeki hüsran biraz diner.

  Adsız

07 11 2010 03:09

Filmde babasını öldüren bir kan davalısının peşine düşüp polis olan kürt kökenli bir Bitliks'linin onu yakalamak için dini terör örgütü üyesidir diye Türk polisni kandırması ve onu Türkiye'ye getirmesi konu ediliyor. film sonunda gerçek Deccal yakalanıyor ve Hoca gümüş (Haluk B.)'ün suçsuz olduğu anlaşılıyor. Ama Fırta'ın dedsi gerçekleri bilmediği için onu Bitlis'te öldürüyor. Aslında gerçek katil abisidir. HAcı Gümüş eline tutuşturulan silah yüzünden katil sanılmış, kan davasına kurban gitmiştir.
Filmin tek iyi oyuncusu Haluk Bilginer... Mustafa Sandal ilk filminde beklenilenin üstünde bir başarı göstermiş. Kutlarım. Bunca parayı aktör ve çekim tekniklerine harcamışlar belli. Ama ortada dişe dokunur bir kurgu yok. Konu darmadağınık, sona doğru biraz toplamışlar. Filmin ilk on dakikasında anlıyorsunuz sonunu.

  Adsız

07 11 2010 04:47

neden bitlis ? neden mahsum kırmızıgül ? seçim sonuçlarına baktığınızda bitlisin akp nin kalesi olduğunu göreceksiniz...RTE ne diyordu ...van'ı kaybettik ama bitlisi kazandık...bitlis ödullendirilmeliydi...diyordu...şimdi ödulunu aldı...olaya isterseniz şu açıdan bakın...bitlis nerden çıktı şimdi...bitlis te sinema bile yok...bu flimin gizli sponsorları kim ? ayrıca bitliste flim çekilecek bir mekan da yok.bitlislileri dinlediğimde şöyle diyorlar.bayram değil seyran değil mahso bizi neden öptu...mahso öpmedi .RTE öptu...........

  Adsız

07 11 2010 04:58

Şuraya kadar okuduğum yazıları yazanlar hep bilmeden konuşulmasından yakınıp, aşağılamak ve rencide etmek için sınırsızca küfretmişler.Gerçekten bilmeden öğrenmeden bu kadar terbiyesizce davranılabilir. Bir kere yönetmen bu filmde bahsettiğiniz kişiyi kötülemeyi bir kenara bırakın tam anlamıyla övmüş, suçsuz olduğunu göstermiş ve suçladığı kişilerle arasındaki farkı iyice belli etmiştir! Ayrıca düşünsel açıdan Müslümanlığı kötülememiş veya ortadada kalmışta değildir. Aksine Müslümanlığa karşı oluşan ön yargıları ve düşmanlığı OBJEKTİF (tarafsız)bir yönden ele alıp bize gerçekleri göstermiş ve konu hakkındaki kendi düşüncelerinide polis karakterlerinin diyalogları ile vermiştir ki bu diyaloglarda kesinlikle terörist yakıştırması kabul edilmemiştir. İslamiyetin güzelliğini herşeye rağmen iyi olabilmeyi başaran Hacı karakteri ile gösterirken nasıl olurda böyle acımasızca eleştirebilirsiniz? NASIL BİLİYORMUSUNUZ? İŞTE BÖYLE GÖRMEDEN, BİLMEDEN, ARAŞTIRMADAN, ÖNYARGI VE SAYGISIZLIKLA ELEŞTİREBİLİRSİNİZ.!!!

  Adsız

07 11 2010 05:22

atatürk gençliğinin bu korkusu ne anlamadım tamam bende fethullah güleni seven biri değilimde bu at... gençliği ne halt biliyor bu kadar. tarihin gerçeklerini değil sonradan yazdırılan chp modifiyeli kitaplardan öğrendiklerini yada öğretilenleri savunuyorlar. beyin fırtanısı yaptıklarını sanan beyinsiz canlılar topluluğu.GERÇEKTEN atasını kim olduğunu bilmeleri için çok okumaları ve inanç sahibi olmaları gereken canlılar bunlar.pekte yadırgamıyorum ama kendilerini evrim teorileri içinde kaybetmiş canlı gurubu.....:)

  Adsız

07 11 2010 05:40

dünyadaki en büyük terörist amerikadır dünyanın hangi bölgesinde çatışma ve kaost varsa bilinki orda amerikanın parmağı ve kesinlikle üsttü vardır bizim adana incirlik gibi bırakalım bu boş lafları adam bir filim yapmış beğenip beğenmemek önemli değil istemiyorsan izlemezsin olur biter.Bizi o kadar iyi oynattılarki yıllarca bakın bir geriye egede yunan sorunu doğuda ermeni güneyde kürt akdenizde rum bu halklarla bizim sorununumuz ne yokk aslında ama bizi içimize kapatıp güçlenmemek amacıyla bir şekilde büyük olaylar çıkarıldı yıllardır.Ben bir türküm kürtüm ermeniyim müslamanım yaa ben bu ülkenin vatandaşıyım ülkemi seviyorum toplum olarak sorunumuz yok.Saygı duymayı bilmek önemli olan saygı göstermeden saygı göremezsin hoca efendi neyse mahsun.ahmet kaya bizden değilmi islamiyetten kimseye zarar gelmez ülke laiktir ama bireyler değil müslamanda olur hristiyanda bakın bir dünyaya kaç ülke var laik olan kaç ülke var anyasa mahkemesinin herşeyin üstünde olan kaç ülke var genel kurmayın direk başbakana bağlı olan veya kaç ülke var yargı asker rektör hükümete laf söyleyen bir düşünün bunu asıl bu sorunlar varken biz kalkıp bir filimden bütün ülkenin sorunlarını yansıtıyor gibi tartışıp duruyoruz yazık.BİZ TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN vatandaşıyız birlik beraberlik içinde herkez hür olarak istediği hayatı yaşamak zorunda

  Adsız

07 11 2010 09:15

pesss gerçekten pes yaaa yazık yani. hiçbirşeye saygınız yoksa emeğe saygınız olsun filim buram buram emek kokuyor ve hayatın gerceklerini tek tek sunuyor. sadece haluk bilginer ii denilmiş yuh artık ya yuhhh orda konusmasa bile durusu bile farkılılk katan ne oyuncular var. nereleri ile izlediler filmi acaba esnemiş miş filimde hahahah komik gercekten ben mahsun kırmızıgülü sevdgimi söleyemem filme bu yüzden gitmek istmemiştm ama oyuncular cok saglamdı iikide gitmişim muhtemeşem bir filimdi

  Ayse

08 11 2010 12:14

New York ta Bes minare’yi dun izledim…(Tum kirmizigul filmlerini daha once de izledim).
Mahsun Kirmizigul’un Turk sinemasnda Yonetmenlik yolculugunda, bir kez daha cok keyifli bir filme imza attigini gordum..kutlarim kendisini..
Ilk yarisinda mesaj bombardimanina ugramis olsak da ,ki bu bombardiman esnasinda harika cekimlerle,inanilmaz aksiyonlarla kendimizi bir anda hollywood yapimi bir filmin icine cekilmis gibi hissettik..Ama sonrasinda,tipki bekledigimiz gibi ikinci yarisinda..hele ki sonlarinda; bizleri ayni kalitede cekim ile ama dayanilmaz bir duygusallik esliginde Turkiye’ye tasimasi, Bitlis yolculuguna suruklemesi ve muthis oyunculuk gosterisine sahit oldugumuz Suna Selen'li buruk finali ile sinamadan ciktik…hani cok lezzetti bir yemek sonrasi damagimiza yer etmis tadlar vardir ya..ben Mahsun kirmizigul filmlerinin bundan sonra da boyle olacagini dusunuyorum..
Oyunculara dair ise,elbette ustalara sozum olamaz ama bu filmde bir baska yildizin parladigini dusunuyorum..Mustafa Sandal’in oyunculuguna hayran kaldim.. Keyifle gidin izleyin..Turk sinemasinin onur duyacagi filmlerden birini kacirmamis olursunuz…
Not:yorumlara dair ise tek sozum var...Filmler yonetmenlerin tasarrufunda bizlere sunulmus hikayelerdir..ve konusalacak cok sey bulunan filmler guzel filmlerdir..abartmayin ve keyfini cikarin..siyasal,milli ve dinsel tercihlerinizi bir kenara koyun ve bir insan olarak seyredin bu filmi lutfen..cok seveceksiniz..
Saygilarimla..

  Adsız

08 11 2010 14:12

vay şerefsiz vatan haini mahsun. keşke adın gibi olsan... Allah kendi adını duyurmak isteyenlere yardım eder ama senin gibi bu kişileri karalayanlara da ilahi cezasını verir inşallah. bu filmi aklına getirmeden önce keşke bi kur'an alıp mealini okusaydın... zaten senin nasıl bi karaktere sahip olduğunu "güneşi gördüm" filminde anlamıştım. malesef bizim cahil halkımız senin ne olduğunu ne mesaj vermeye çalıştığını anlayamıyor... Allah yardımcımız olsun... Amacına ulaşamayacaksı Allah'ın izniyle...ayrıca "türk" isimli arkadaşın yorumuna tamamen katılıyorum... Allah razı olsun...

  adsız

08 11 2010 14:16

Allah herşeyin en iyisini bilir başka birşey demiyorum çok yazıkkk mahsun sana...

  Adsız

09 11 2010 03:35

mahsun kırmızıgülün filmde fethullah gülen hoca efendiye hakaret ettiği kesinlikle yanlış.
hakaret ettiğini söyleyen geri zekalı arkadaşlar filmi kesinlikle izlememişler filmde batı dünyasında oluşan islama fobiyayı kırmaya çalışıyor olayı o şekliyle görmek lazım.

  Adsız

10 11 2010 03:29

arkadaslar bu film cekilmeden önce senaryo hoca efendi tarafindan ilk önce okundu ve onay verdi hersey fragmandaki gibi degil.

  Adsız

10 11 2010 04:09

filmi izlemeden fethullahla alakalı film sanan gerzekler önce gidin de izleyin! izleyip de hala fethullah sanan gerzeklerse beyin nakli yaptırsın başka bişey diyemiyorum. bu kadar aptallık olamaz bir millette!

  casusdj

10 11 2010 14:15

ÖRÜMCEK BEYİNLİLER İSLAMIN ILIMLISI OLURMU HİÇ PEYGAMBER EFENDİMİZİN ÖNÜNE ALTINLARI PAZAR YOLLAREINI AÇMADILARMI YETRKİ BİRAZ (ILIMLIYALIM) DİYE PEYGAMBERİN YAPMADIGINI FETULLAH DENEN DÜN AGLAYAN BUGÜN PAPAZIN ELİNİ ÖPEN TAYİB DESDEKLİ YAŞI NI ALMIŞ BİR ADAM SİZ TELEVİZYON İZLEMİYORMUSUN AÇIK OTURUM FALAN DAHA DÜNEKADAR FETULLAH GÜLENİN BİR NUMARALI ADAMI BAS BAS BAGIYOR BANKASYDAN TUTUNDA YURLARA KADAR STV YE KADAR MİLLETİN CEBİNDEN ALARAK KARŞILIKSIZ EVRAKLARLA KURDUK DİYOR... ŞİMDİ PİSMANIM DURDURMAYA ÇALIŞIYORUM AMA DIŞLANIYORUM... DİYOR SİZDE ILIMLI İSLAM MILIMLI İSLAM HADİ TÜRKİYEYE GELMİYOR MÜŞLÜMAN BAŞKA ÜLKEDEMİ KALMADI İRANA GİDSİNDE SALLANDIRSINLAR....

  Adsız

10 11 2010 14:42

iyide herşey çok güzelde bu fethullah hocayı fazla tanımam bilmem ama bu adamı tanıyan arkadaşları tanıyorum ve hocanın amerikada 17 milyon euro luk malikanede yaşadığını biliyorum ve hoca çok lüx takılıyor bir hocaya bunlar yakışmaz şayet niye orada yaşıyor,suçmu işledi gelsin ha işlemedi mi yine gelsin vatandaşlıktan mı çıkarıldı o zaman gitsin iran veya mısır da yaşasın abd passaportu taşımasın.

  ADSIZ

11 11 2010 06:52

FİLMİ İZLEMEMİŞSİNİZ FEYTULLAH HOCAYI KÖTÜLEMEYİ MİLLETİN GÖZÜNDE GÜZELLEŞTİRİYOOO .....MASUM ADAM YAPIYOO İNGİLİZ ADAMINI TEMİZE ÇIKARMAYA ÇALIŞIYOOO......KOS KOCA POLİS AMİRLİĞİ ÖZÜR DİLİYOOO POLİSLERİMİZ KÖTÜ BİLDİKLERİ SÖZÜM ONA FEYTULLAH HOCAYA HAYRAN OLUYORLAR....ANCAK VATAN HAYİNİ İNGİLTEREDE YAŞAR VE LÜKS HAYAT SÜRER

  aydont

12 11 2010 00:33

herkes filmi izlemeden konusuyo turk yazan kisi bende turkum,ben filmi izledim.
bir kere zikir yapan kisi filde deccal i canladiran kisi degil bu bir.
filimdeki bas kahraman deccal oluyo fragmanda gorundugu gibi degil yani mahsun filde adeta fetullah gulene ovmus yani doru bir insan gosteriyo.
film sunu anlatiyo herkes deccali bastaa terosist zanediyo ama o insanin ne kadar iyi birisi oldugunu sonradan anlasiliyo gercek terorist bulunuyo.
deccal fettullah gulen filmde kahraman iyi insan olarak tanitilmis.
birdaha filmi izlemeden yorum yapmayin...

  Adsız

12 11 2010 23:40

Bütün yorumları okudum ve şunu çok iyi anladım insanlarımız çok ön yargılılar film izlemeden bir çok suçlama ve hakaretten bulunmuş insanlara saldırmayı ne kadar çok seviyor halkımız hemen yargısız infaz. yapmayın arkadaşlar
film çok beğendim fethullah gülenden kötü bahsetmiyor aksine çok değerli bir insan olduğunu ima ediyorlar zaten filmi izleyen ne olduğunu bilir.mahsum beyi tebrik ediyorum ve hersime hitap etmiş.dil din ırk.film de kürtçe konuşulması çok hoşuma giitti yıllar önce yıllarca yasaklanmış inkar edilmiş olan ana dilimi ve böyle sinemada tv de görmek beni çok mutlu ediyor insan kim olduğunu hiç bir zaman unutmamalı unutan kendi varlığını inkar ediyor demektir ve mahsum beyi bu konuda da tebrik ediyorum

  Türk

13 11 2010 00:24

aydont sana aynen katılıyorum ağzı olan konuşuyo hemde o kadar boş konuşuyo ki mahsunu ben sevmem ama filmi çok güzel ve fetullah hocaya karşı herhangi kötü bir ima yok ama yorumlarda millet boş boş sallamış bilgi sahibi olmadan

  gerçekler

13 11 2010 03:04

yorumların hepsını okudum galıba çoğu kişi filmi ön yargılı izlemiş filmde deccal olarak başta anlatılan hacı gümüş'ün aslında tek çabasının din yolunda bir insan olarak hayatına devam etmek olduğunu fark etmek bu kadar zor mu. Filmın sonunda görüldüğü gibi gerçek deccal ortaya çıkıyor ve hacı gümüş gerçek terörist başa haddini bildirecek bir konuşma yapıyor. Bu filmde Hacı gümüş ismiyle anlatılan kişiye başta başka bir kimlik verilsede filmın sonunda iyi bir kimlik veriliyor herşeyın yanlış anlaşıldığı ortaya çıkıyor. bu filmde Mahsun kimseyi yermemiş sadece türkiye ve dünyadakı bır gerçeği gözler önüne sermiş. İslamiyetin nasıl saptırıldığını ortaya çıkarmak istemiş. sizi sağ duyuya davet ediyorum. dininize sahip çıkın . kimseye kullandırmayın

  Adsız

13 11 2010 09:24

hay Allah ım ya filmi izlemeden boş boş yorum yapmışsınızz. mahsun hocayıı kötülememiş .filmin sonunda iyi bir insan olduğu ortaya çıkıyo .ayrıca amerikayıda hiç övmemiş bencee .izlemeden yada anlamadan boş boş yorum yapmayın . ayrıca ne bu fettulla hayranlığıı Allah akıl fikir versin yaaa ...

  Adsız

14 11 2010 01:30

su ataturk gencılıgı olan bırı yorum yazmıs yha fettullahcı olan ataturk dusmanıdır dıye ulan sn ne bılıorsunda konusuyorsun szn bole beynınızı yıkarlar anca ıste sızın once ınsanlar hakınmda bılgınız olsun sonra yorum yapın ne mahsun ıcın nede hocaefendımız ıcın bılıgınız yoksa yorumununnuzda olmasın bız hoca efendıyı savunuyoruz dıye atatturku sewmıoruz demıoryuz gosterın bna bıtane hocaefendının talebesı olupta bır olaya karısan ınsan bu vatan ıcın hepsı calasıor dıdınıyor ve cabalıor bna ataturkcuyuz sdıyıpte hocaefendıyı sawunan haındır laflarıyla gelmeyın ztn tek bıldıgınz sey bu sızın ataturku kullanıp laf yarısına gırmek we fılmı ızleyıp yorum yapın bn ızlemedıgım ıcın suanda hocaefendımızı kptuluor yada sawunuor dıyemem.......

  Adsız

14 11 2010 01:35

hocaefndı lux yerlerde yasıorda bılmem nede bunları gozunuzle gordunuzmu sayet olese bıraksaydınızda hocaefendı vatatnında yasasaydı buralara unıwersıteler acsaydı buraya yatırım yapsaydı egıtımde herseyde ılerleseydık hocaefendı senelerdır vatanına hasret yasıor we 81 ılın tapraklarını kavonoza koymus onları kokluor bole bı ınsan vatan haını olabılırmı hayattta en son allah ınsanı vatanına hasret bıraksınnnn.......

  hacı

14 11 2010 05:16

mahsun kırmızıgül'ü karalayan dengesizler önce film'izleyin, ondan sonra yorum yapın ...

  bozkurtjk

14 11 2010 15:00

filmi izleyen biri olarak konuşuyorum.
filmde fetullah gülen hernekadar terorist lideri olarak gösterilsede sonunda yanlış kişi olduğu ve türkiyeye döndüğü anlatılmaktadır.
bana göre m.kırmızıgül fetullah gülenin suçsuz olduğunu ön plana çıkarmıştır....

  Adsız

15 11 2010 03:36

bu film fetullah güleni iyi bir insanmış gbi gösteriyor farkettiyseniz!!!!

  yaprak

15 11 2010 10:30

EVET YA ÇOK ÖN YARGİLİ YORUM YAPMIŞSINIZ...
MAHSUN HOCAEFENDİYİ İYİ BİRİ OLARAK GÖSTERMİŞ

ÖNCE FİLMİ İZLEYİİİN

  kerem

15 11 2010 11:52

arkadaşlar filmi izlemeden birçok eleştiri yapılmış filmde hocaaefendi diyebileceğiniz biri yok kaldı var... o halde mükemmel anlatılmış... işte dini lider böyle olmalı diyorsunuz lütfen kimse kimseye hakaret etmesin film gayet güzel mahsunada önyargıyla yaklaşmayalım bu 3. filmi ve 3ünüde izledim bence gayet başarılı

  Adsız

16 11 2010 14:19

Cok sacma bir film olmus. Konusu guzel ama senaryo sifir. Amerikada bosuna para harcanmis.
Amerikada ki aksiyonlar 90 yillarirn amerika filmlerine benziyor.Mahsun hic rol yapamamis. Onun yerine ingilizce bilen oynasaydi belki daha iyi olurdu. Fakat ekipteki diger oyuncular guzel oynamislar, fakat Mahsunun fikirlerinin esiri olmuslar.

  serra

18 11 2010 03:21

tek kelimeyle mükemmel bir film olmuş masun tam da gerçekleri söylemiş kendisi kürt kökenli olabilir ama tam da bir türk olarak düşünmüş herşeyi kimin ne mal olup olmadığını gerçeklerle ortaya koymuş mahsunu kötüleyen cahil halk siz en başta bu ülkenin başındaki pisliklere saydırın laflarınızı türk topraklarını sattan pislik hayinlere.. mahsunu tebrik ederim ve mahsun kırmızıgül'ün başarılarının devamını dilerim .....

  yorum

19 11 2010 02:47

Arkadaşlar ön yargılı olmak işte böyle bişe daha sadce filimin fragmanını izleyerek yorum yapmak sadece bizde vardır.Mahsumu ve filimlerini sevmem ama bu filim güzel olmuş.Filimi izleyip öyle yorum yapmak lazım.Filimi izlemeden yorum yapmayın.

  Adsız

19 11 2010 18:18

ATATÜRK GENÇLİĞİ

13 03 2010 14:27

Fethullah Gulen gitsin amerikanın kopegi olsun ancak o isi bilir zaten.Iddia ediyorum Fethullah ı seven Atatürk düsmanıdır.Ulan Atatürk olmasa isminiz Mehmet Ahmet DEGİL Michael Adrian olurdu eger o zamandada Fethullah hocaların onderliginde olsaydık coktan satmıstı vatını ISGAL GÜCLERİNE.SUANDA amerikada Yasamasından belli.Tamam anladık burda Ataturk gencligi var korkuyosun gelemiyosun nie Sudi Arabistana gitmiyon bre kafir niye hristiyan ulkede kalıyorsun????????Hepsi oyun bulların Fethulla buraya anca Humeyni gibi Devrim yapmak icin gelebilir oda ABD yardımıyla onun icin orda zaten Ama Atatürk gencligi buna izin vermiyecek....


ATATÜRK GENÇLİĞİ nickli arkadaşa katılıyorum...Eşşeğide süslemişler püslemişler ama yine eşşek yine eşşek bu yüzdende gülen gibi sıfatsız adamlarla TÜRK GENÇLİĞİnin işi olmaz..Filmide sanat yönünden izleyip değerlendirmek lazım öncesinde sonra eleştirelim...

  Adsız

24 11 2010 01:03

Anlamadığım bişey var. Yok hoca efendi millet için çalışıyor. Yok bir tapusu bile yok falan. Bunlar hikaye kardeşim. Siz gidin Türkiyede fethullah gülenin bi okulunada çocuğunuz yazdırmaya kalkın. Bakalım ne kadar para isteyecekler sizden. Adam o yüzden amerikada. Yaşadığı şaşalı hayatı size göstermemek için. Evet belki altında ferrarisi yok. O yaşta adamın ne işi var ferrariyle. Ama güç hırsı herşeyden üstün gelir. Aydın doğanın, karamehmetin parayamı ihtiyacı varda hala hergün yeni bir şirket açıp yeni bir işe giriyorlar. Para ve ihtiras bunun gibi adamlar için herşeyden önce gelir.

Kimse kimseye yok çok cahilsiniz hoca efendiyi anlamıyorsunuz gibi saçma sapan şeyler söylemesin. Siz inanın güvenin banane. Herkesin görüşü kendine. Bana göre aydın doğandan, karamehmetten hiç bir farkı olmayan bir tüccardır fettuhlah gülen. Hemde daha kötüsü bunu yaparken insanların din duygularını sömürür.

  kaan kaan

24 11 2010 14:30

Film görsellik ve müzikleriyle iyiydi. Hiçbir önyargı taşımaksızın filmi sonuna kadar izlemeye çalıştım. Haluk Bilginer'in oyunculuğuna birşey diyemem. Sandal ve Kırmızıgül o roller için yanlış seçim diyeceğim ama zaten birisi hem yazdım, hem oynadım modunda :D.
Filmden aldığım tek mesaj Hizbullahı mı istersiniz? Gülen tarikatını mı? Haluk Bilginer'in oynadığı karakter melek bir kanatları eksik, hani biraz (Haşa) Peygamberliğe soyunmuş. Bunun yanında aynı şahıs tutuklandığında kaçırılması için tarikatın gerçekleştirdiği operasyon ise hiçte öyle masumane değil.
Dediğim gibi önyargısız izlemeye çalıştım ancak bir film bu kadar mesaj kaygısı taşıyınca, önyargısız izleyemiyorsunuz. Bazı arkadaşlar 'mükemmel bir Türk Filmi' olarak nitelendiriyor ama bu durum biraz trajikomik geldi bana. İçinde Amerikan filmi kadar aksiyon olması bir filmi iyi yapmaz. Doğru görüntü yönetmeni ve müzisyenlerle çalışılmış hepsi bu. İslamiyetin güzelliği tarikatlar vasıtasıyla değil, her müslüman bireyin düzgün yaşam biçimiyle anlatılır.

  TüRKaN

25 11 2010 15:05

NY´ta 5 Minare´yi fragmanini seyretmeden ve hic bir +/- Elestiriyi okumadan izlemeye gittim. Konu hakkinda hicbir fikrim yoktu. ama filmin ilk 5-10. dakikasinda benim icin Haluk Bilginer´in canlandirdigi hoca karakteri Fethullah gülenden baskasi degildi. Film bittiginde maalesef hayal kirikligina ugradim. Fethullah güleni aklamaya yönelik bir senaryo, bol bol siradan baris mesajlari ve fazlasi ile holywoodun siradan filmlerini aratmayan görüntüler.. Bu defa olmamis Mahsun.. Ben ki senin hayranindim..

  Adsız

26 11 2010 15:07

Mahsun Kırmızıgil'ün senaristliğini ve yönetmenliğini yaptığı 3 filmini de izledim.Üçündede gözlemlediğim ortak noktalar; objektif bir bakış açışı, daha önce dokunulmamış toplumsal sorunlar ve acitasyon içermeden seyirciye duyguyu aktarma güzelliği.Bu ülkeyi çok seven ve TÜRK olmakla gurur duyan ben, Mahsun Kırmızıgül'e ülkemiz sorunlarına daha hoşgörü, empati ve iyi niyetli bir bakış açısı ile bizlere verdikleri için samimiyetle teşekkür eder, başarılarını gururla takip ettiğimi belirtmek isterim. PINAR ÖZAYGIN

  Adsız

07 12 2010 16:17

böyle bir hata yapmissa mahsun

resmen hicte bilmedigi birk onu hakkinda cok basit ve cok dengesiz yaklasmistir derim umarim öyle deyildir umarimm

cünkü yazik yazik derim baska ne diyem hangi yola hizmet ettigin bellii olur buda tüm türk ve islam halki karsisindaa kazandigin bugüne kadar ellerinle ördügün kariyerini bitirmen anlamindadir..

  fleximent

08 12 2010 08:11

Buradan kötü yorum yapanlara sesleniyorum:SİZ FİLMİ İZLEMEDİNİZ GALİBA!Ben izledim.İnanılmaz güzel bir filmdi.Neymiş efendim hocaya fetullah gülen yakıştırması yapılıyomuşda,abuk subuk şeyler.Filmi izlememişsiniz siz!Ha izlemiş olsanız bile bir sahneyi kaçırmışsınız.Hocaya fetullah gülen,deccal meccal yakıştırılması yapılmıyor.Filmin gelişmesinde bir yanlış anlayış rol oynuyor.Mahsun Kırmızıgül'ün hoca efendiye fetullah gülen deccal yakıştırması yaptığını sanan gerzekler,Mahsun Kırmızıgül!ün oynadığı Fırat karakteri bir adam ona hoca efendi deccal dedi diye onun deccal olduğu teşhisini koyuyor.Fırat niye mi hoca efendiyi arıyor;hoca efendinin onun babasını öldürdüğünü sanıyor ki bu öyle değil.Hoca efendinin abisi Fırat!ın babasını öldürüyor,silahı da hocanın eline vererek katil sensin diyor.
Umarım o yorum yapan gerzeklerin kafalarında soru işareti uyandırmışımdır...

  Adsız

09 12 2010 14:08

M. Kirmizigül vatansever bir insan Türkyede sade biz yasamiyoruz bu vatani kurtaran kürdü,lazi, cerkezi,ermenisi hep bir arada yasiyoruz M. Kirmizigül dogdugu doguda bir kürt halki var bunu inkar etmek insanlik disi bir olay eger bazi gercekleri görmeyen hala geri zekali insanlarimiz varsa bunlari bari akillandirip gözlerini acalimda bari geri zekali olarak ölmesinler bunlarin zekasini birazda olsun yerine gelmeleri icin M.Kirmizigül sobaya iki odun daha atti helal olsun. Aslini, geldigi yeri ve ne oldugunu inkar eden insan serefsizdir. Ben birde acik acik cikip ben koministim diyen insanlari cok sevdim cünkü bende daha erkek gibi cikip ben fasistim diyen görmedim Adolf Hitler bile dememis O bile kalkim ben national sosyalistim demis olay bu kadar basit birakin insanlar isini yapsin. Yeter artik kim ne iyi yapiyorsan birakin yapsin ama serefsizlik yapmasin. Onun icin ben helal sana MAHSUM diyorum

  Adsız

11 12 2010 03:53

A ACAYİP YORUMLARVAR.FİLMİ İZLEDİM KONUYU BAĞLAYAMAMIŞLAR.
FAKAT EN ÖNEMLİSİ MİSYONERLİK KISMINDA İÇİMİZE ATILAN BOMBA.FİLMDE HACI MÜKEMMEL İNSAN,MÜKEMMEL BABA,MÜKEMMEL KARAKTER…ADAM HACI,KARISI HRİSTİYAN,KIZI KİLİSEDE EVLENİYOR.ONLARDA TEK BİR ALLAHA İNANIYOR.SUYUNDANDA KOY,DİYALOG DİYE BUNA DENİR. O ZAMAN HZ MUHAMMED S.A.S. TÜM DÜNYAYA , İNSANLIĞA İSLAMI VE KURTULUŞU BOŞUNA TEBLİĞ ETMİŞ:TÖBE HAŞA.ONLAR ZATEN KURTULMUŞ BAKSANA.HÜRMET ETTİĞİM BİR SİYASETÇİNİN SÖZÜ AKLIMA GELDİ SİZİ GİDİ İŞBİRLİKÇİLER.İÇİMİZDEKİ İÇBİRLİKÇİLER ÇOĞALIYOR SEBEBİ İSE BİRYERLERE GELİP ÖDÜL ALIP,ÜNLÜ OLUP RAHAT YAŞAMAK..KURTLAR VADİSİNİN AKSİNE BİR İŞİN SONUNU DÜŞÜNECEKSİN YANİ AHİRETİ. SAYGILAR.

  Adsız

12 12 2010 13:17

S
20 03 2010 11:14

örümcek beyinli insanlar FETHULLAH KİM YA SİZ TÜRKİYEDE YAŞIYORSUNUZ BURASI LAİK VE REJİMİ CUMHURİYET OLAN BİR ÜLKE BURASI TÜRKİYE KENDİNİZE GELİN ARTIK İLK OKULU BİLE ZORLA BİTİRMİŞ BİR ADAMIN PEŞİNDE KOYUN SÜRÜSÜ GİBİ GİTMEYİN ONUN KİTAPLARI YERİNE AÇIN KURAN-I KERİMİN TÜRKÇE MEALİNİ OKUYUN VE SÖZDE YAŞADIĞINIZ BU DİNİN ÖZÜNÜ İYİCE ÖĞRENİN VE DİNİMİZİ BİZ KURAN-I KERİMDEN ÖĞRENİRİZ FETHULLAH DAN DEĞİL

Bunu yazan kmse katılıyorumm sonuna kadar çk dgru sölemişşşş.... bravooo

  Adsız

20 12 2010 03:48

Osmanlınızıda, hocanızıda alın gidin Türkiye Cumhuriyeti'nden bir zahmet (gerçi hocanız gitti ama, sizler neden hala burdasınız anlamadım). Burası Türkiye Cumhuriyeti hatırlatırım, din tacirlerinin Atatürk tarafından ilelebet temizlendiği (sonradan çıkanların da Türk Milleti tarafından rağbet görmeyeceği), osmanlı hanedanlığının artık söz sahibi olmadığı, sözün Türk Milletinde olduğu topraklardasınız. Osmanlıyı, hocaları artık kafanızdan silin, rüyadan uyanın, bir daha gelmeyecekler...

  Mehmet

25 12 2010 11:14

yazık cok yazık ya biz burda fiLmin üzerinde fiLmin başarısına yorum yapmamz gerekirken herkez fetullah güleni araya sokuo asıl bu filme böle yorum yapanlar cahildirler he eger burda fetullah gülene bi hakaret oldunu düşünenler varsa bence filmin sonuna kadr izlememiştir. eger burda mahsun kırmızıgül fetullah gülen e bi hakarete ugradını düşünler varsa bence yanlış cünkü filmin sonunda haci gümüş yani güya fetullah gülene benzetilen karakter sonunda sucsuz oldugu belli oluo yani burdaki işaret bize gördümüz kadarını görmeye clşmayın idealist olarak düşünmeyin daha geniş kapsamda bakın mesajı vermiştir yani suclunun fetullah gülen degl bşklarıdır mesajı vermiştir . lütfen filmin güzellini dipnoze etmeyebilm brakn biz filmi yorumlayalım

  Siyah Kuğu

18 12 2011 09:11

bir kaç yorumu okudum da bazıları dikkatimi çekti doğrusu : kimi Mahsun Kırmızıgül'ün filmde Fethullah Gülen'den bahsettiğini kimi balyoz ve ergenekon olaylarına değindiğini kullandırdığından bahsetmiş.Mahsun Kırmızıgül'u önceden çok beğenen bir insan değildim.Kendisini tanımıyoruz filan ama yine de çok da sevdiğimi söyleyemem.Ama lütfen bu filmini kendisini sevip sevmemizi bir kenara bırakıp önyargısız düşünelim.Bence gayet başarılı bir film olmuş.Oyunculuklar da gayet başarılı.İşte şu şu ustalar olmasaydı bu film kurtarılmazdı gibi söylemler bence saygısızlığa girer.Bir insanın kürt olması illa terörizmi savunacak olması gelmiyor.Her müslümanın da terör olmayacağı gibi.neden ayırıyoruz insanları ırkından dolayı?bence insanlar vicdan olarak ayırılmalı.Bazı arkadaşlar deccal'in Fethullah Gülen olduğunu söyleyip bu konuda eleştiri yapmışlar.İyi de madem bu kadar savunucusunuz kendisinin,bir daha izler misiniz lütfen,en sonunda af dileniyor kendinden.hatalı bir düşünme ama sizin perspektifinizden söylüyorum madem bu kadar savunucusunuz neden bunu dikkate alıp mantıklı bir yorum getirmiyor sunuz? Evet belki mesaj kaygısı taşıyor olabilir,bazen sığ gelebilir ,izleyen insan zaten onu anlar,o mesaja belki gerek yok ama olsa mesaj ne sakıncası var ki?kendi yaşadığı durumlardan bir çıkarım yapmış ve zihninde yorumlamış ve bunu da objektife güzel yansıtmış.Bari bir film çekmiyoruz,bir şeyler üretmiyoruz;üetilenlere de layığınca eleştiri olursa yapan için teşvik olması bri yana bir dahakinde dikkat etmesi gerektiği yerler olduğunu bilir.veyahut mesaj dediğimiz kusurları onun özgünlüğünü ortaya koyar.Bazen bazı eleştirilerin kıskançlık olduğunu düşünüyorum.oturduğunuz yerde 'ben bunu daha mı güzel çekerim' mi diyorsunuz,siz de başladınız da beğenilmedi mi yoksa?eğer bizlerde bir şeyler üretebilseydik daha sağduyulu ve saygılı ve mantıklı değerlendirme yapabilirdik.Ama bu işler o kadar göründüğü gibi kolay olmasa gerek.bu tür şeyler sadece para ile de olmuyor,adece oyuncuyla da olmuyor.Hepsi bir bütündür.Son sözüm:yiğidi öldür ,hakkını yeme ,derler !!!!

Yorum Gönder

Yorum yapmadan önce Adı/URL seçeneğini seçip en azından ismininizi belirtmenizi, Türkçemizi en iyi şekilde kullanmaya gayret göstermenizi ve hakaret içeren yorumlarda bulunmamanızı rica ederim.

Bu blogu takip etmek isterseniz facebook, friendfeed, twitter ve rss seçeneklerinden size en uygun olanını kullanıp, güncel içeriklerden anında haberdar olabilirsiniz. Ayrıca herhangi bir konuda benimle iletişime geçmek isterseniz, buraya tıklayın. Sağlıcakla kalın.